3 FACTS ABOUT AMERICA

 
Eftersom jag nu varit här några dagar 2 dagar (?) Känns som så mycket längre... I alla fall så tänkte jag att jag kunde skriva lite om saker jag lagt märke till.
 
1. Alla mål utom kvällsmat äts på papperstallrikar. Inget mig emot eftersom det är väldigt bekvämt att bara kasta, slippa skölja av och sätta in i diskmaskinen. Passar mig perfekt! (Eller hur mamma?)
 
2. Min familj har sååå mycket mat hemma. Kanske är det för att vi inte är så många i min familj där hemma men alltså ändå. Vi har en kyl för frukostmat och frukt, en för glass, en för frysta saker, en för dricka (cola, vatten m m), en stor frys och den största av dem alla, skafferiet. Där finns så många uppsättningar av allt, ketchup, snacks, Nutella m m. Känns precis som man går in på ICA.
 
3. I Amerika kör man ju överallt men det är tydligen helt otänkbart att gå ut och gå. Jag och Marcella gjorde det och hela familjen bara: You went outside!!!!!!?????
 

Kommentarer
Postat av: Emelie

Det är så kul och läsa för det känns verkligen som jag skrev allt detta för ett år sedan!

2013-08-10 @ 18:37:40
Postat av: Alfrida

Men va??? Vi har de så olika att jag typ skrattar!! Vi åt mexikansk mat ute idag och vi har aldrig ätit på papptalkrikar hahahah!

Låter helt annorlunda men kul! Har dock inte shoppat något än :(

2013-08-12 @ 06:47:05
URL: http://oneyearcali.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0