Birthday party!!!

1. Jag, Rachel, Sydney, Mara, Mckenna
2. Sydney & Rachel
3. Sydney & Hadley
 
Tonight var toppen! Det är intressant hur dagarna kan gå från att vara helt underbara till rena pesten ibland. Innan när jag var hemma i Sverige blev jag ledsen när jag tänkte på att jag skulle lämna. Idag hög det dock till i magen när jag tänkte på att om ett år så vet jag inte vad som händer här.
 
Skoldagen gick i alla fall bra. Slapp göra uppsatsen på engelskan för läraren tyckte 20 min var för lite. Våra lektioner var också kortare idag på grund av att vi håller på med en anti-mobbning grej på skolan där vi tittar på en hemsk dokumentär om barn/ungdomar som tagit självmord av mobbning. Det är ett stort problem här i USA men jag tror ändå att min skola är en av de bättre, av den anledningen att de har valt att fokusera mycket på det. Efter filmen har vi alltid en diskussion och då slutar det alltid med att de flesta tjejer sitter och storgråter. Apropå teatern. Jag ska till Utah och tävla i teater! Eftersom jag inte ansökte till den första teaterpjäsen så har jag också anmält mig till medhjälpare som marknadsförare och försäljare.
 
Kvällen då?
Gulligaste Mara hämtade upp mig vid fyratiden. Såklart fick jag stressa sönder för att bli klar i tid på grund av att råkade ta en lite för lång powernap. Åkte sedan till Sydneys hus där vi gjorde oss iordning för kvällen, samt tog lite foton. Åkte sedan till Scottsdale där de hade bokat bord på en jättetrevlig restaurang. Så det var jag, Mara, Mckenna, Sydney, Hadley (Sydneys syster), Rachel och Lily. Kan inte beskriva hur fantastiskt det var att äta något annat än de ostmackorna jag lever på här hemma. Vi startade med bruchettas med typ någon parmaskinka, sedan pestobröd, sedan åt jag lasagne och eftersom vi firade Sydneys födelsedag fick hon gratis efterätt som vi alla delade på. Den cheesekakan där på slutet gjorde att jag rullade fram. 
 
Det roliga var att Mara skrev innan idag och frågade om jag ville vara med på Sydneys present och betala 25 dollar så jag sa absolut det blir perfekt. Sedan gick hon och köpte dem och smsade: De kostade 62 dollar. Är de okej? Så hela eftermiddagen var jag lite småsur och bara: nej, jag tänker inte lägga så mycket pengar. Såklart hade jag ju misstagit mig på hela grejen. Eftersom jag råkade nämna att jag tyckte Selena Gomez var bra så hade hon redan fixat biljetter till mig SÅ vi ska se Selena Gomez haha ahh.
 
Åkte sedan och fixade lite shaved ice som vanligt innan vi stack till en annan fest i ett mansion. Träffade bland annat en utbytesstudent från Paraguay... Förstod dock inte riktigt vad han sa då han knappt pratade engelska. En kille frågade också mig här på slutet om jag hade tagit droger då mina ögon  var så röda. Vet inte hur många hundratals gånger folk frågar det i Sverige också. NEJ, mina ögon blir bara så när jag är trött. Så när han sa det kände jag det var dags att sticka. Marcella kommer inte hem förrän vid lunch imorgon så nu har jag semester!
 
FÖRLÅT FÖR LÅNGT INLÄGG. VILL NI HA SÅDANA HÄR? GLÖM EJ FRÅGESTUDEN!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0