CLASSES

I fredags var jag och valde kurser till skolan. Allting gick så snabbt så när jag nu tänker på det i efterhand kanske jag vill byta ut några. Tanten som är counselor sa så många så glömde bort allting. I alla fall här är det:
 
 
1. Först period är Graphic Design and Advertising Art vilket basically is sitta och designa broschyrer, kataloger omslag m m i de riktiga designprogrammen. Tycker det verkar jättekul och dessutom är läraren från Australien så det ska bi spännande att träffa honom. 
 
2. Journalism. Inte mycket att säga. Du skriver berättelser & säljande texter. Helt enkelt en blandning av journalism och creative writing. Min counselor sa att detta är en väldigt bra genväg till yearbook-klubben.
 
3. Dan steg 1. Eftersom de/jag inte vet vilken nivå som passar så ska jag gå dit och testa först. Tror det är en blandning av flera danser.
 
4. Ja, det är ju obligatoriskt för utbytesstudent att ha Amerikansk historia. Jag gjorde dock en variant och valde in lite Arizona historia eftersom det känns mer intressant då jag bor här.
 
5. Engelska. Fattar inte romerska siffror alls (Pappa!?) så har ingen aning vilket steg. Vet bara att detta är kursen under AP English (alltså advanced placement som motsvarar universitetsengelska). Alltså är det en senior class.
 
6. Sista matten. Algebra med Trigonometry. Får typ ta sats för att uttala det sista.
 
 
Bara två av mina böcker!? Väger ju ett ton. Kan de inte bara kopiera sidorna?
 
Känner jag att någon av kurserna inte passar är det bara att gå till Mrs La Corte och byta. Teatern tror jag var full men vill så himla gärna så ska se om någon hoppat av. Sedan finns det Home Design då man lär sig att designa sitt hem, voluntärarbete (kör ut mat till de fattiga på t ex thanksgiving) och psykologi som jag tycker verkar roligt det med.
 
Marcella vill bli kemist och tar därför BioTech. Skulle aldrig vilja ta den men blir lite avundsjuk. Läraren där är tokig i djur och har två hundar, sex valpar, 2 ormar och massa andra djur, I klassrummet.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0