Dagens fail

 

 
First day of school var inte lika kul som jag trodde. Man är verkligen bara en i mängden tills någon lärare råkade nämna att jag var från Sverige. Tänkte dra varje lektion i korta drag.

Så vi alla tre blev skjutsade till skolan. Tänk er 1800 elever komma samtidigt, det är bara kaos. Många skolor har också olika lunchtider för alla men såklart tycker min skola att alla ska släppas lösa samtidigt.

1. Kommer in på den grafiska designen och en liten rosa tant med pärlhalsband möter mig. Fick redan där rysningar. Går sedan och sätter mig, klockan ringer och alla tar fram sina skisser. I det ögonblicket stannade typ mitt hjärta. Jag satt framför den största Mac datorn, redo att jobba men nej detta var en jäkla konstlektion. Började fråga runt vad den hette om jag var på fel men nej jag var rätt. Gick fram till den rosa tanten och hon gav mig sakerna. Precis innan jag skulle gå säger hon: 
- och ja, vet du hur man städar ett suddgummi?
- ja, sade jag då!
- hon svarade: hur då?
Aldrig trodde jag att det fanns ett rätt sätt att rengöra suddi men enligt estettanten finns det. Hon gick ju såklart sedan och tittade på allas teckningar. Åh vad vacker! Du är så duktigt! Sa hon till alla. Och när hon kom till mig?!
" Aw, but that is okay" hahaha. Ni kan ju bara tänka er mig sitta och rita...

Andra lektionen var sedan journalism, läraren var inte där så vi fick donuts. Inte speciellt kul. På danslektionen blev jag introducerad för 40 pers & fick lite lunchkompisar.

Dagen flöt sedan på med engelska, matte och historia. Ligger ju efter i varje ämne så har ett ton läxor med mig hem. Det första dock jag ska göra imorgon är att byta ut graphic design, dance och matten. Varför? Bara massa freshmen på dansen och matten skulle ha två prov denna vecka. Jag. Vill. Inte.

Lägg märke till killen som helt plötsligt var i vårt foto!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0