NYA LEKTIONER!

 
 
Haha bästa eftermiddagen på länge. Det första vi sa när vi kom innanför dörren var. Nu äter vi & sedan gör vi house tour som alla tjatar om. Tyvärr gick ju inte detta så bra. Vi la oss istället i sängen för en powernap, men råkade vakna 3 timmar senare. Alla nya intryck och tidiga uppstigningar tar energi...
 
I alla fall gick till min counsler imorse och fick bytt nästa alla kurser, inte för att jag ville men för att det skulle passa med tider och så. Så min första lektion nu är American History AP kurs vilken menas med att den är på samma nivå som på universitet. För amerikanarna ger detta en lättare ingång till de bättre universiteten, för mig? Helt enkelt en mer intressant lektion. Läraren är verkligen hur bra som helt, men mycket homework.
 
Journalismen har jag kvar som vanligt. Träffade äntligen lite människor där idag och valde att arbeta med yearbook framför skoltidningen. Sidney som håller i allt (jättegullig tjej) tyckte absolut att jag skulle sitta med henne och hennes vänner på lunchen så det var vad jag gjorde.
 
3 lektionen var teater. Har aldrig varit så lycklig när min rådgivare sa att klassen var full men för dem med stort intresse kunde hon placera mig där. Teater steg 2 blev det på grund av att jag sysslat med det tidigare. Vi lekte mest lekar, pratade om våra tre shower vi gör detta året men alla var så öppna och trevliga.
 
Sista lektionen innan lunch hade jag skrivit upp mig som office assistant. Det du gör då är att springa runt med hall passes till elever på olika lektioner. Alltså en liten lapp som ber dem komma till office/counsler/doktorn. Det ända du gör är att öppna dörren och gå in och räcka läraren lappen. Problemet är bara att du gör detta i 45 graders värme. 
 
Engelskan är också kvar. VI håller på med nationella proven i reading. Bryr mig inte så sätter A,B,C,D lite på måfå. Sista lektionen nu är också en AP kurs i psykologi, alltså den svåraste typen. Än så länge funkar det bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0