The exchange student challenge

 
 
Vilket land ska du till?
USA
 
Vilken organisation reser du med?
Select-programmet på Explorius
 
Hur/var skulle du helst vilja bli placerad?
Helst av allt skulle jag vilja ha gått i en kommunalskola någonstans mellan Los Angeles och San Diego eftersom det är så enormt fint där! Men är så tacksam för Arizona, dels för att jag aldrig har varit där och att det är värme året om.
 
Har du fått familj eller gjort stat / region-val?
Jag har inte fått familj än men vet att jag kommer komma till Scottsdale, Arizona eftersom jag åker med Select där du kan välja allt ifrån stad till område och skola.
 
Kommer du åka på något förberedelseläger?
Yes! Några dagar innan jag anländer i Arizona kommer jag att vara på ett förberedelseläger tillsammans med andra utbytesstudenter i New York.
 
Vad ser du mest fram emot?
Finns i princip ingenting som jag inte ser fram emot. Men några saker på listan: träffa värdfamilj, gå i sommarkläder, shoppingen få uppleva high school spirit, vara med i massa klubbar, homecoming, prom, froyo, se mina serier på tvn och massa bra amerikanska tidningen OCH billiga böcker. 
 
Vad fruktar du mest?
Detta kan låta konstigt att säga med alla ''hejdå'' till kompisar, släkt och för att inte tala om mamma och pappa på flygplatsen. Sedan så visst, första dagen i skolan, mötet med värdfamilj och innan man har skaffat vänner är lite läskigt.
 
Vill du prova någon ny sport?
Av alla sporter i hela världen är dans det jag klarar av bäst och därför ska jag prova på detta i USA. Sedan för många många år sedan spelade jag både tennis och gick på friidrott och därför är det inte omöjligt att jag testar på det.
 
Vad kommer du sakna mest?
Mina föräldrar, familj och vänner. Tryggheten att liksom veta sin plats och även självständigheten att inte vara beroende av andra. Och en sak till! Regn. Jag kommer sakna mysiga innedagar.
 
I USA, kommer du åka på en resa arrangerad av organisationen?
Har inte tänkt på det än men eftersom jag älskar att resa så är väl sannolikheten stor! Har varit på Hawaii och bilat genom Kalifornien så har ju varit där innan men tror det kan bli en helt annan sak om man åker med folk i sin egen ålder. 
 
Namnge tre platser du vill besöka i ditt land:
Bara tre? Eftersom jag älskar Florida och alla amusement parks (Universal studios, Busch gardens, Hogwarts land) måste jag säga det. Sedan skulle jag också vilja besöka Kalifornien och huntington beach och slutligen måste jag nog säga, San Diego. Eller Las Vegas, Åh, älskar alla ställena. Sedan vill jag också besöka Amerikanska södern någon gång i livet.
 
Tror du att det kommer att bli ett bra år?
Försöker att inte ha för stora förväntningar men ja det är väl klart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0