US roadtrip 2011

 
2011 gjorde jag nog en av de häftigaste resorna i mitt liv. Under tre veckor bilade jag och mamma ner
längs västkusten och besökte ett antal ställen.
 
San Francisco - Detta är en av mina favoritstäder i USA och jag kan verkligen förstå varför mamma valde
att bo här. San Francisco skiljer sig från andra amerikanska städer på så sätt att du verkligen kan
promenera och inte behöver ta bilen. Det finns många olika folkgrupper vilket gör att samhället är
speglat på flera olika sätt. Mitt  favoritställe är helt klart Fisherman's Wharf!
 
Carmel & Monterey - två ministäder längs kusten där i alla fall Monterey påminner om Båstad under
sommaren. Riktigt mysigt!
 
Los Angeles - Kom ihåg att vi köade i flera timmar att ta oss fram till hotellet. Var riktiga turister
och besökte Universal studios och Hollywood-skylten.
 
San Diego - Här började kaoset på resan. Flyget blev inställt och väskorna kom bort.
Fick då åka limousin från LA till San Diego klockan tre på natten. Fråga mig inte varför.
Nästa dag fick vi åka och shoppa lite nya kläder i ett outdoor mall.
 
Las Vegas. 45 grader sol och jag höll på att dö. Besökte Fashion show mall (ja, de hade massa fashion shows), Ni som ska till Vegas måste gå dit!
 
Hawaii - Mamma visade återigen sina gamla minnen från när hon bodde där, samtidigt
som jag fick uppfylla min dröm, bada med delfiner. Har till och med en film om det...
Haha vad tycker du om den Olle?
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0