KONTRASTER

 
Något jag har börjat uppskatta under min tid i USA är kontrasterna mellan att vara nere/ha tråkigt, samt att känna riktig glädje och tacksamhet. Det jag försöker säga är att hemma har du möjlighet att känna dig ''stimulerad'' varenda dag. Om du har tråkigt går du kanske och gymmar, äter glass, köper ett klädesplagg - ja ni fattar. Du har alltså hela tiden möjlighet att hyffsat bra.
 
Här är det dock mycket svårare på denna fronten. Vissa dagar är fantastiska, medan andra är långtråkiga och gråa. Eftersom du inte är lika fri som du är i Sverige är det ibland svårt att muntra upp sig själv med de man egentligen behöver, på grund av transport, annat land, kompisar, osv. Det gör att dalarna mellan att vara riktigt glad och vara ''nere'' blir större, vilket är både en positiv, samt negativ sak.
 
Jag själv tror ju att desto sämre man kan känna sig, desto bättre kan man också må. Har du känt mer sorg, kan du känna mer glädje - eftersom du vet ''kontrasten''. Detta är just det jag tror utbytesstudenter uppskattar, men samtidigt tycker är hårt. Det är utmanande men får dig att uppskatta och vara så mycket mer tacksam i livet. 
 
Nu är det inte så att jag känner precis såhär nu (så börja inte analysera) men ville bara nämna det då jag insett att det gjort mig till en så mycket bättre människa med så mycket mer tacksamhet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0