MIN DAG

 
Grattis säger vi till Blondinbella idag som fick sin lilla Gillis. Är det förresten någon som kan kommentera och säga hur man uttalar det namnet? Har gått och funderat på det heeela dagen.

 
 
Annars? Sprutorna tog verkligen kål på mig. Efter att ha sovit dåligt och sedan haft konstant ont hela dagen så däckade jag i sängen ganska snabbt efter att jag kommit hem. Hann se Solsidan och sen var det bara Godnatt för min del. 
 
Vi började också med våra tal idag i skolan och måste bara ge en applåd till amerikanarna. De är oftast inte speciellt duktig på att framföra sina tal men ämnena de väljer att framföra är väldigt personliga och fängslade. T ex idag fick vi höra om Tasmia som är muslim och alla förutfattade meningar hon möter, ett inspirerande tal om en kille som är sämst på fotboll men ändå är den som alltid försöker till 100 %, en tjej med anorexia, en kille som  var typ tre och hade blivit misshandlad typ 20 gånger. Ja, ni märker, väldigt personligt allt.
 
Kan ju bara säga att hela klassrummet var både i skratt, storgråt och även de som talade fick avbryta för att det blev för jobbigt för dem. 
 
 

Kommentarer
Postat av: -

Skulle du kunna skriva lite kort eller nån detalj från talet av Tasmia. Håller på med ett sådant arbete i skolan om fördomar mot islam. Skulle vara jättesnällt! Du kan svara i en kommentar om du inte orkar göra ett inlägg, om du ens vill svara. Tack på förhand :) Kram!

2013-11-20 @ 19:15:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0