SPRÅKET

 
 
 
 
ENGELSKA
 
Det är svårt att säga: ''Wow vad min Engelska har blivit bra'' då jag var ganska säker i tal innan jag åkte hit. Men det som jag dock kommit fram till är att jag har lärt mig att använda språket på ett helt annat sätt. Innan sa man: Jag kan alla de orden, men frågan var om jag kunde få fram dem i tal & skrift? De var liksom längst bak i huvudet.
 
Vad jag försöker säga är att tänker jag på vad jag vill säga, bara dyker det upp ett ord i huvudet. Älskar därmed engelskan eftersom det finns så många bra ord som är så träffsäkra på vad du känner. OCH ja, jag tänker på Engelska.
 
PORTUGISISKA 

Av alla språk i världen trodde jag aldrig att detta skulle hände men saken är den att jag förstår mer och mer av portugisiskan, i både tal & skrift. Så mycket att jag sitta och lyssna när Marcella skypar varenda dag. Mitt huvud verkligen använder spanskan som hjälp här och... Jag vet inte vad som händer? But I have to admit, I'm feeling pretty smart... 
 
SVENSKA

Haha. Ehmm, ja, det blir intressant och se hur jag pratar i Juni. Det går ju bra att prata men får anstränga mig mycket mer. Här kommer inte orden lätt och när de väl kommer så känns de bara fel att säga dem. ''Heter det verkligen så?'' Mina grammatiska fel ökar & jag gillar inte det... Det har ju alltid varit min starka sida!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0