Dagens trauma/dekorerar kakor

Ni vet att jag sa att gårdagen var den mest dramatiska i mitt liv? Så var det tills idag!

Under journalismen går larmet, inte brandlarmet, utan ett annat. Några sekunder senare säger någon i högtalaren: students, Teachers - the school is under lockdown.

För er som inte vet vad detta är så är det vad som händer när
en okänd person kommer in på campuset och skjuter. (Så kallade skolskjutningar)

Läraren beordrar alla att lägga sig på golvet, under borden, medan hon går runt och låser alla dörren och försöker dölja att det finns elever där inne. Vi får inte prata, utan måste sitta knäpptysta. I den stunden visste ingen om det var övning eller ej. Jag tyckte det va konstigt att elever satt med sina mobiler men samtidigt sa läraren: they didnt tell me about this.

Kan lätt erkänna att jag satt och skakade. Var så rädd för visste inte vad som hände. Har mått dåligt hela dagen haha eftersom det var ett litet trauma för mig. Som tur var det nog övning.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0