LÖRDAG

 
Nu ska vi se vad som hände igår. Jo!
 
Det var exchange student orientation i staden Tempe! Så vid 11 körde vi dit tillsammans med vår värdpappa som också var tvungen att gå eftersom han är en representant för Educatius som jag reser med. Väl på plats mötte drygt 100 andra utbytesstudenter - från Korea, Brasilien, Norge, Sverige m m. Vi bjöds på en buffé och sedan gick vi återigen igenom reglerna för året. Hör jag dem en gång till så vet jag inte vad jag gör!
 
Hamnade först vid det Brasilianska bordet men hittade ganska snabbt Jannicke och hennes värdsyster från Montenegro som jag pratade med.  Fick i alla fall lite information om resor i landet, vilket ju var bra eftersom min teatergrupp ska till Utah och tävla i teater om några veckor. Pratade med min teaterlärare om det och han hade tänkt på mig direkt. Egentligen var det fullt men eftersom jag är utbytesstudent satte han mig längst upp på reservlistan.
 
Det roliga med gårdagen var dock stället vi var på. Dave and Buster's. Ett gigantiskt ställe med massa spelmaskiner och annat kul. Tror de kallade stället för vuxna som inte ville växa upp. Varje person fick ett laddat kort med pengar som man sedan kunde spela på, samla poäng och sedan hämta ut fina priser i shoppen. (Ni ska verkligen få se mitt extremt fina glas) Tyvärr är det inte många från Sverige som åker med Educatius men hittade dock två tjejer och en kille. Apropå killen så bor han hos min kontaktperson i USA. Och på tal om min kontaktperson så har ju hon ett antal utbytesstudenter att ansvara för. Dock så verkar jag och Marcella blivit två favoriter!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0