JAG ÄR TACKSAM...

 
 
Tacksamma människor är lyckligare, sa min engelskalärare för ca tre veckor sedan och införde en ny grej. Varje dag skulle vi skriva om en sak vi var tacksamma för & varför. Tänkte att ni kanske ville veta lite vad jag skrev så ska försöka komma ihåg.
 
1. Jag är tacksam för mina fantastiska vänner & familj jag har hemma i Sverige. De stöttar mig så fantastiskt mycket och utan dem hade detta året varit så mycket svårare.
 
2. Jag är tacksam för att min familj i Sverige älskar att resa och att jag redan besökt många delar utav världen. 
 
3. Jag är tacksam över att vara lång. Det kan ibland vara jobbigt då man inte kan ha höga skor men när man är i stora folksamlingar är det en stor fördel.
 
4. Jag är tacksam över att jag kan få kaffe varje morgon. Utan det hade jag aldrig kunnat vakna upp kl 06.00
 
5. Jag är tacksam över Marcella. Att få dela denna upplevelsen med en annan människa har hjälpt så mycket, samtidigt som jag skaffat mig en vän för livet.
 
6. Jag är tacksam för vädret i Arizona. Efter 18 år i Sverige med snö, passar detta mig jättebra!
 
7. Jag är tacksam att jag älskar att läsa. Detta hjälper mig så mycket med skolarbete och dylikt.
 
8. Jag är tacksam för Sephora, Victorias Secret, American Eagle - affärer som inte finns i Sverige, utan bara i USA.
 
9. Jag är tacksam över att ha fått möjligheten att gå på high school. Det är så annorlunda men vilken upplevelse!
 
10. Jag är tacksam för svensk nyttig mat. Fläskpannkaka, Varmrökt lax, tekakor, ost och Skånemejeriers mjölk.
 
11. Jag är tacksam över lärarna på Arcadia som alltid möter mig med ett leende och skiner upp mina dagar.
 
12. Jag är tacksam för STUGO. Människorna i den klassen är så fantastiska och får dig alltid på bättre tankar.
 
 
Har faktiskt också lite att lägga till. Jag är så innerligt tacksam för denna möjligheten, att vara i USA i ett år. Skapa kontakter jorden runt, få en helt egen Brasiliansk värdsyster, en andra familj och massa massa mer! Sedan måste jag bara säga att jag är så tacksam att alla nära & kära är friska och mår bra, att jag har de bästa föräldrarna och den coolaste mormor'n och farfar'n.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0