FRÅGA



Ångrar du någon gång att du åkte till Arizona och inte något annat ställe? Och hur kom du fram till just Arizona? :) förresten favoritbloggen! Jätte bra,

Aw tack så mycket! Glad jag blir! Okej så mitt delstatsval var ett enda stort stressmoment. Först var jag helt säker på att jag skulle välja Florida (östkusten), Santa Barbara eller Calabasas i Los Angeles. Fick sedan veta att skoldistrikten inte tog emot mig pga av min ålder. Fick då välja mellan Colorado, Washington state, Massachusetts, Arkansas och Arizona. Valet stod då mellan Massachusetts och Arizona. Eftersom östkusten liknar Sverige kändes det som ett tryggt cal men samtidigt ville jag ju ha värme. Då kom idén upp om att gå på privatskola i tampa Florida men samtidigt var jag inte säker på att privatskola var rätt då jag ville ha "the real High school experience". Då kom ett nytt förslag upp om att gå i San Francisco på public school och allt verkade perfekt. Efter lite research skulle jag bo i en koloni med kineser (inget mot dem) men ville ha en amerikansk upplevelse. Valet stod slutligen mellan privatskola tampa eller Arizona och exploriuskontoret var tokiga för jag bytte fram och tillbaka. Till slut rann tiden ut och jag bara tog Arizona, trots att min magkänsla inte sa att det var rätt. 

Nu idag är jag både glad att jag tog Arizona men också nyfiken vad som kunde hänt i Florida. Jag vet privatskola hade passat mig bättre då det är mindre och lättare att komma närmare personer men samtidigt har jag pressat mig så mycket här, gått "utanför" boxen så har säkert utvecklats så mycket mer än vad jag gjort i Florida. Det är fantastiskt kul att gå på en stor skola, ha massor av kompisar och bo i en stad med ca 4 miljoner invånare. Och jag är nöjdare än någonsin.
Hade inte viljat byta ut detta fantastiska kiv!

Kommentarer
Postat av: Emma

Hej! Såg att du reste med explorious! Jag är väldigt intresserad av att åka som utbytesstudent 15/16 (Går 9:an nu) Så jag har några frågor kring explorious och så..
Varför valde du just de?
Hur funkar det med select? Man väljer ju district men är det allt? Kan man också välja vilken skolan inom districtet?
Är du nöjd med explorious än sålänge?

PS: Din blogg är grym! Kikar in varje dag :)

2014-01-29 @ 00:03:21
Postat av: Emma

Förresten.. fick du välja skola i arizona också, eller valde du bara delstat?

2014-01-29 @ 00:05:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0