MIN FANTASTISKA FÖDELSEDAG

 
 
 
 
 
Då ska ni få höra min födelsedagshistoria. Saken är den att jag faktiskt inte var så taggad på födelsedag eftersom jag befinner mig i ett annat land - långt borta från familj & vänner. Jag tänkte vem vet att jag fyller år & vem bryr sig? Därför höll jag mina förväntningar väldigt låga & till min överraskning blev detta en av de bästa födelsedagarna i hela mitt liv. Vi tar detta timme för timme.
 
Gick upp vid 05.30 för att Skypa med pappa & Annette. Fick massa gratulationer och fick även veta att de kommer till USA om en månad och med största sannolikhet ska jag följa med dem på äventyr i Kalifornien. Åkte sedan till skolan där jag hade min första timme. Får hela tiden massa söta sms som gör att jag gråter, samt skrattar om vartannat! Var dock lite nere på grund av att jag inte vaknat (hade inte haft kaffe) men så fort första lektionen är slut får jag ett sms av Mckenna som säger: Vänta utanför lektionen! Hon kommer då med en mugg kaffe från hennes jobb och ovanpå står ett litet meddelande. Vandrar sedan vidare till yearbook och det är här den största överraskningen kommer. Samma sekund som jag stiger in står hela yearbook-teamet och skriker ''Happy Birthday''. Vanessa kommer och slänger sig runt halsen på mig och ja jag blev så överraskad av allt att jag började gråta. På bordet står även massa ballonger (tradition här att få heliumballonger på sin födelsedag), cupcakes och presenter. Elizabeth är en tjej jag bara pratat med lite då och då men hon hade köpt typ tre ballonger och cupcaksen. Sedan från Kathryn fick jag massa godis och ännu en ballong, samt så brygger hon kaffe till mig under lektionen. 
 
Nästa lektion som är Fotografi möts jag av vår lärare som säger grattis, iklädd en hästmask. Hela klassen sjunger för mig och jag börjar känna: Detta är ju faktiskt ganska kul att fylla år i USA. Fortsätter till fjärde lektionen där jag har världens roligaste samtal med Junior & Justin. Har sedan lunch och drar mig mot kafeterian med alla ballonger. Hade så fulla händer så att öppna dörrar och egentligen bara se något, var omöjligt! Under lunchen får jag också massa grattis av mina närmaste vänner. 5:e timmen fortsätter alla grattishälsningar att komma och finally under 6:e så har vi vår rättegång för en bläckfisk (kan förklara ngn annan dag) och när seniors vinner målet firar vi med kakor.
 
titta gärna på filmen då min värdfamilj sjunger och överraskar mig med ljus som inte går att blåsa ut...
 
Erika skjussar mig sedan hem och till min förvåning möts jag av ännu fler ballonger på mitt rum. Min värdpappa har smugit in och placerat tre rosa heliumballonger som säger: princess och även en stor bukett rosa rosor. Hade berättat för dem innan att mamma alltid köpte tulipaner på min födelsedag så det var en liten gest från honom. Åker sedan och hämtar upp Vanessa och vi drar oss för att få maikyr och pedikyr. Sedan slutligen. Dagen avslutas på en italiensk restaurang med hela familjen - pasta, brödpinnar, presenter och avslutligen sång hemma skapade det perfekta avslutet.
 
Dock så är firandet inte över än. Eftersom vi var så mätta igår så åt vi min födelsedagstårta idag. Imorgon ska jag förmodligen fira med Sydney, Mara, Mckenna på restaurang, sedan fira med Erika också, fira med min värdbror Tyler och hans flickvän Montanna och slutligen, öppna mina presenter från mamma & sedan pappa när de kommer.
 
Under hela dagen generallt så stannade folk mig för att säga grattis, kramade mig frågade hur min dag varit och var allmänt nyfikna. Jag menar människor som jag inte ens trodde visste att jag existerar kom och önskade mig Grattis och frågade hur det var med dig. Jag var bara så överraskad att flera människor kom ihåg och faktiskt brydde sig. Älskar mitt USA mer än någonsin nu. Efter alla ''jag älskar dig'' sms från min vänner, känns det att detta faktiskt är mitt hem nu!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0