CALIFORNIA ADVENTURE - DAY 1

Från vänster: Camilla, Jag, Emelie, Sara (Sverige), Mirella (Finland), Sofie (Sverige), Niini (Finland)
 
Då sätter vi igång då. Att resumera ihop hela min fantastiska Kaliforniaresa.
 
Första dagen var inget speciellt, åt bara middag tillsammans och introducerade alla 25 land som var med på resan. Fick även en twerkuppvisning av thailändarna, vilket är något jag sent kommer att glömma.
 
LÖRDAGEN: Åkte vi alla till Griffith Observatory, en gammal station för studier i astronomi. Kanske inte precis det vi var där för, utan istället den fantastiska utsikten över hela Los Angeles. Därefter var det raka vägen till Universal Studios för en heldag i parken. Jurassic park karusell, the mummy, avengers, shower - ja åkte det mesta man kunde göra. Min absoluta favorit var dock studioturen då de tog oss bakom kulisserna på alla tv-shower/filmer som spelas in där. Fick se alla kulisserna (Desperate Housewives, Jurassic Park, Hajen, m m) & även uppleva några riktigt grymma trick och effekter de använder sig av.
 
På kvällen därefter åt vi alla 92 utbytesstudenter middag på Hard Rock café. Så fort alla var klara lämnade de restaurangen medan vi svenskar betedde oss som riktiga svenskar och satt kvar för att prata ett bra tag.
 
 

Kommentarer
Postat av: Tilda

Hej! Gud vilka snygga boots du hade där! Vart är dom ifrån?
ps. ska också åka som utbytesstudent i sommar (dock med EF) och uppskattar verkligen din blogg :D kram

2014-04-08 @ 18:10:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0