AMERIKANSKA VÄNNER

 
Dagens sämsta: sovit med för mycket luftkonditionering så har fått nackspärr...
Dagens jobbigaste: writing practice på engelskan om Miranda rättigheterna ''You have the right the remain silent''
Dagens bästa: VÄNNER!
 
Så det är det sistnämnda jag vill fokusera detta inlägg på. Vänner. Att vara utbytesstudent är verkligen ingen dans på rosor. Humöret går upp & ner. Ena dagen älskar du det, andra dagen vill du bara hem. Idag har det varit en ''hata-dag''. Tyckte allting var pest, fick dra mig från varje lektion och var bara allmänt less. Tror att det till största delen beror på alla läxor jag fått i mina universitetsklasser och den största bidragande faktorn, att man inte är riktigt bra vän med någon än.
 
Igår åt jag lunch med några riktigt trevliga tjejer, varav en av dem och jag har samma journalism lektion. Igår bjöd hon in mig till deras bord, men imorse sa hon ingenting så svensk som jag är ville jag inte vara påträngande så sa själv inte heller något. När lunchen kom hade jag ingen att sitta med och kände mig bara allmänt vilsen. Efter en viss tvekande bestämde jag mig för att gå dit. Sade till dem: ''Excuse me, Is it okay if I sit with you today?'' & som svar fick jag ''Of course, we have already saved a seat for you''. Alltså är jag redan nu inräknat i deras lilla gäng. De har smsat/facebookat mig och allt och pratar bara om hur trevligt det är att jag sitter med dem. Vare sig det är ytligt eller inte så är det trevligt med lite socialt umgänge hehe. På fredags ska vi umgås hela dagen och göra en sak som jag tyvärr får hålla lite hemlig här.
 
Så vad jag vill säga med detta inlägg, till alla er blivande utbytesstudenter. Ta för er. Tänk inte på att ni inte ska vara till besvär för det gör ni redan i Sverige, utan bara gör det och ta konsekvenserna i så fall senare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0