Aug. 20, 2013

 

 
Dagarna flyter på som vanligt. Går upp vid 06.00 och åker sedan till skolan drygt en timme senare. Skrev en fabel på Engelskan tillsammans med tre andra tjejer. Kollade i gamla yearbooks på journalism timmen. Fick också reda på att en Arcadia student (min skola) hittades död i förra veckan. Hon hade tydligen varit på fest, bråkat med sin pojkvän, satt sig i sin bil hem men av någon anledning hade den gått i sönder på vägen. Hon hade ringt efter taxi men innan den hann komma var det någon annan som tog henne. En så hemsk historia! Varför vi tar upp den i yearbook är om vi ska göra en minnessida för hennes skull, trots att hon tog studenter 2 års sedan.
 
Under teatertimmen spelade vi upp en sketch i grupper om tre. På musiktimmen fick äntligen min lärare nog & nu väljer han att flytta upp mig till en högre klass. Han tänker själv mixtra med mitt schema så jag behöver inte gå till surtanten Mrs La corte (counsler). Har test i Historia på onsdag så har fått ut en drös information om alla stammar och sådant som fanns i förra i tiden. Man tänker ju att eftersom den amerikanska historian består av ca 200 år så borde den vara kortare eftersom vår varar i flera hundra år. Men nej, där har man fel. Istället går de in i detalj på alla jäkla stammar och deras ledare, var de bodde, när de bodde där. Tror de verkligen någon bryr sig? Alla stammar har ju även så konstiga namn och så bor någon vid Mexikanska golfen och någon i valley of Mexico? Jag vet ju knappt skillnaden.
 
En annan sak som jag även märker nu är Svenskan. För varje dag som går så blir det svårare att översätta.
Översatte just en lång text från Engelska till Svenska. The nomads settled down in Mexico, blev helt plötsligt till Nomaderna satte sig i Mexico.
 
Efter skolan fixade vi lite trumpinnar till Marcella eftersom hon spelar i skolan. Jag behövde också lite nya ansiktstvättgrejer så kollade upp ett ställe där det fanns och åkte dit. Ändå fanns det inte där och jag behöver det verkligen nu efter jag gått på roaccutan så mamma, vi måste lösa detta! Köpte istället flätan som jag har på bilden.
 
Bifogar lite frågor jag fått under min tid i Arizona. 
Vilket språk pratar ni?
Har ni taco bell?
Vilka snabbmatsrestauranger har ni?
Har ni youtube?
Ligger Sverige nära Brasilien?
Varför dansar du inte runt halvnaken på borden som utbytesstudenter gör i filmer?
Är alla blonda i Sverige?
Vad äter ni till frukost?
Vad är er "drinking age"?
Har ni arrangerade danser i skolan?
Har du tagit studenten i Sverige?
Är skolan annorlunda i Sverige?
Vilka filmer/tv-serier kollar ni på i Sverige?
Äter ni mycket fisk i Sverige?
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0