Aug. 25, 2013

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Klockan 10.30 knackade min värdmamma på dörren och frågade om jag ville åka och fixa manikyr och pedikyr. Ville så gärna men hon skulle åka just då och jag hade precis vaknat så fick tacka nej. Ringde istället farfar som började gråta och skypade därefter med Linn samtidigt som vi gick igenom massa gamla bilder.
 
Vid 3-tiden var jag less på att sitta hemma så Ken körde mig och Marcella till Tempe marketplace, vilket är ett jättemysigt utomhus shopping center. Ändå så kollade min värdpappa snett på oss och sa: Are you really sure, I mean, it is outside!? Kan bara säga att folk avskyr värmen här.
 
Det första jag såg när vi kom dit var Barnes&Noble, den gigantiska bokaffären. Hade lätt kunnat spendera några timmar där men Marcella var inte speciellt tålmodig så hann bara köpa två böcker. Det lite roliga var att en av böckerna har jag letat efter typ runt halva jordklotet. Felicia letade i New York, jag letade i Sverige & i Danmark och mamma i San Francisco. Tänk då ögonblicket jag hittade den. Det är lycka!
 
Någon som jag också längtat efter i ungefär ett år är att se City of Bones filmen eftersom jag läst boken. Så direkt efter stack vi dit och kom precis innan filmen skulle börja. Här i America köper du inte bestämda platser utan det är liksom först till kvarn. Eftersom vi var så sena var jag rädd att vi skulle få sitta på de sämsta platserna men åhnej, det fanns gott om. Har nog aldrig sett en så stor bio, den var enorm. Du kunde även också köpa med dig massa mat in - så köpte melted cheese, popcorn dränkta i smör med karamellpulver och världens största läsk. Kan ju säga att när filmen var slut mådde jag inte så bra. Hög värme, ingen riktigt lunch utan bara massa socker gjorde att hela min kropp började skaka och det var väldigt nära att jag svimmade. Usch aldrig mer!
 
Det roligaste måste dock ha varit innan, när vi var på väg till bion och jag var stressad. Helt plötsligt stannade Marcella, började skrika och gråta och tydligen var det hennes favoritband som vi ska se nästa vecka som skulle spela. Hon började springa runt som en galning medan jag bara stod där lugnt framför medlemmarna. Haha jag bara: ''Sorry but I have no idea who you are''. De var i alla fall jättegulliga och gav Marcella massa saker. Frågade till och med om vi ville äta lunch med dem men eftersom vi ses nästa vecka var det lugnt. Jag är ju inte speciellt glad i att lyssna på musik men stannade ändå 4 h för att vänta på Marcella. Köpte lite saker inne hos Victoria innan vi avslutade lördagen med California pizza kitchen.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0