I am back!

 
NEW YORK was awesome. 
 
Varje dag från 07.45 har vi åkt på sightseeing, första dagen på Lower Manhattan (Brooklyn, SoHo, China town, WTC). Andra dagen Upper East side (Central park, Times square, Broadway, Rockafeller. Förutom sightseeing har det också varit massa bra shopping & froyo tillsammans men vår härliga guide Mike. Under dagarna har jag träffat så många trevliga människor, växlat mellan Svenska, engelska, danska och norska.
 
Klockan två imorse gick jag upp med Alfrida för att ta flyget till Phoenix. Hon skulle vidare till Kalifornien men hade en mellanlandning här så det passade jättebra! Har nu kommit fram till familjen, alla är så trevliga och huset är så nice. Min brasilianska värdsyster (Marcella) är så trevlig, söt och positiv. Vi kommer jättebra överens och vi både pratade precis med pappa haha.
 
Tidigare idag var vi på skolan för Marcellas registration så jag fick höra lite utbudet av kurser. Hon börjar imorgon, medan jag väntar tills på måndag. Ska välja kurser imorgon tidigt och sedan antar jag att jag går hem och slappar, kanske vid poolen. Fick även våra årskurskläder idag. Marcella är sophomore så fick hon fick en speciellt tröja, och jag en ''seniortröja'' som säger: Peace N Out senior class 2014!
 
Har tillgång till internet nu så ska uppdatera mycket!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0