SAND STORM!!

 
I got the part! Ansökte ju om att bli crew till teaterpjäsen och blev dels placerad som VIP på house crew och även posten marketing. Running crew är jag den enda som är och kommer därför hålla koll på biljettförsäljning, samtidigt som jag ska hjälp en skara på 6 andra personer med att få pjäsen synlig på skolan.
 
Idag har det inte hänt så mycket. Just nu håller vi på att planera vår Sedona trip som kommer infalla på söndag. I natureservatet finns en naturlig vattenpark vi ska besöka så det kommer bli spännande! Ska även hika över ett berg för att komma dit. Ska bara se till att ta med öronproppar för något säger mig att klagofröken här (Marcella) kommer det inte bli lätt för.
 
Hade även ett av de mest awkwarda-samtalen här. Marcella ska på konsert & jag backa ur nu eftersom hon ska vara där 12 timmar innan. Ken och Carol har försökt ha samtalet ''Du kan inte gå själv'' ''Bara för du bor i ett bra område i Arizona, betyder det inte att allt är om här''. Hon kommer då med motargument som, '' men jag gör det alltid hemma'' ''Arizona är mycket säkrare än Brasilien, det vet jag''. Sedan avslutade hon också på ett lite fint sätt med att säga: ''Varför gör ni såhär mot mig, ni gör aldrig såhär med Olivia när hon ska på fest''.
 
Gissa vad svaret blev?
1. Hon är tre år äldre än du
2. Att gå på fest med vänner är lite enklare än att gå själv på konsert.
 
Besökte även ett av de inte å lyckliga områdena i Arizona idag. Ska definitivt visa bilder imorgon!
 
OJ! höll på att glömma! Upplevde min första sandstorm idag. Under dagen tornade sig stora vita moln på himmeln och Ken bara: Det  blir storm ikväll. Jag brydde mig inte så mycket men oj, har aldrig upplevt något liknade. Precis vid solnedgången är himmeln helt röd/brun. Det är som en vägg av smuts. Ca 30 min senare träffar den oss med blixtrar och åska. Skojar inte att det small så att hela huset skakade. Blixtarna var även nära för jag såg dem slå ner precis utanför huset. Tror även något träffade huset då det blev som en explosion när jag var i badrummet. Nu under kvällen har det bara regnet, vilket betyder att imorgon kan vi förvänta oss en hejdundrade luftfuktighet. 
 
 

Kommentarer
Postat av: Silvia

SÅ fin blogg du har. Kika gärna in på min blogg :D

2013-08-27 @ 16:42:50
URL: http://www.nattstad.se/SilviaS

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0