HOMECOMING for dummies

Vet att det var längesedan men vet att många inte fattade vad Homecoming week var så tänkte därför förklara snabbt.
 
Varje dag klädde vi ut oss:
Måndag bar alla saker kopplade till musik. (De flesta hade bandtröjor).
Tisdag var det twin day vilket betydde att alla hade en tvilling som var klädd likadant - Marcella och jag hade vita shorts, blommiga linnen, flipp-flopp och en fläta i håret.
Onsdag var det Wacky socks vilket innebar galna strumpor. Hade ett par knähöga my little pony strumpor med tygbitar som fladdrade. Har nog aldrig fått så mycket komplimanger. Skojar inte om ca 40 elever gav mig komplimanger, skolans security team erbjöd mig pengar för att köpa ett par till en av dem. (De är extremt sura mot alla så ni kan ju tänka er vilken vinst detta var för mig)
Torsdag: Throwback thursday - Vilket innebar att man skulle bära kläder från förr i tiden. Jag hade inga och inte heller möjlighet till att köpa så tolkade det på mitt eget sätt. Klädde mig i en vit klänning, vilket INGEN använder här. Men för mig var det ju Throwback eftersom det är så jag går klädd i Sverige. Haha smart va?
Fredag: Spirit day - Alla bar våra ''Chaos corner shirts'', andra skoltröjor och kläder i rött! (Btw fick vara i skolan kl 07.00 på fredagen för att dela ut årets tröja till 1800 pers!)
 
Sedan hade vi också lunchaktiviteter som jag och min arbetsgrupp ordnat.
 
Måndag: Musical Chairs - ni vet sitter man inte när musiken stannar så är man ute?
Tisdag: KAOZ - Blev inget!
Onsdag: DJ 
Torsdag: Dance Off
Fredag: CMAS concert (musikeleverna uppträdde)
 

Under eftermiddagarna byggde alla årskurserna sitt flak som de skulle visa upp på fredagen i paraden. Eftersom Seniors var pirater så byggde vi ett piratskepp, Juniors var sjöman och någon typ av båt med palmer, Sophomores var kryssar och byggde därför ett sjunkande Titanic och slutligen, Freshman var undervattensvarelser och byggde därför massa djur.
 
 
 
Våra fotbollskillar är verkligen för sköna! Här är dansen de uppträdde med.
 
På Fredagen hade vi också ett så kallat Pep Assembly, vilket existerar för att peppa alla inför kvällens match. Alla elever samlades i gymmet där Footballplayers, cheerleaders, lärare och alla uppträdde. Massa musik och skratt! Eftersom jag är i government så var jag nere med 5 andra och peppade alla Seniors!
 
Skolmaskoten är Titans och 6 killar hade skrivit bokstävarna på magen... Vilket bildade Titans! Allting var bra ända tills de ställde sig såhär och riktigt stolta kom på en ny betydelse. Hela publiken jublade Arcadia & ordet ovanför hahaha
 
På kvällen senare hade vi den mest fantastiska kvällen ever. Alla var så himla glada! Jag står alltid på läktaren där alla dans sker så vi sjöng och dansade under heeela kvällen. Tyvärr förlorade vi dock matchen med ett touchdown.
 
Här får ni en light version av hur de dansar
 
På lördagen senare så hade vi vår homecoming dance. Fixade mig hos Sydney med ett gäng andra tjejer innan vi åkte till dansen. Dansen var som sagt i vårt halvupplysta gym med en riktig dålig DJ. Lärarna stod längs väggarna och tittade när eleverna var ''All over each other'. Kom de för nära så gick läraren bara bestämt och separerade dem. Jag har nog aldrig känt mig så obekväm. Medan mina vänner grindade loss, sprang jag panikslagen och försökte hitta Marcella. När jag väl hittade henne blev alltid bättre och vi hängde med lite andra människor resten av kvällen.
 
Fattar alla nu haha?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0