Exchange PARTY

 
 
Så? Söndagar är min officiella skype dag och måste bara säga att det aldrig varit så svårt att prata svenska. Känns i princip som orden måste dras ut ur mig men tror väl inte det kommer bli bättre.
 
Sedan stack jag lite spontant till min skola där det var ett stort möte för utbytesstudenter i Scottsdale. Var lite orolig att komma då jag inte bor där men tog med lite svensk choklad (som i sin tur visade sig vara en vinnare) och till min förvåning träffade jag massa härliga människor, både från skolan och andra utbytisar. Hade ju Jannicke från Norge, en tjej från Danmark och Essi från Finland - lite naturligt blev Skandinavierna ett litet gäng. Körde lite charader och min tolkning av Tyrannosaurus Rex var inte dålig ska jag säga!
 
Mötte också min lilla söting från Brasilien, Raoul. Han har en sådan härlig personlighet och förstår inte engelska så bra. I förra veckan frågade han: ''Do you like bitches?'' Jag: eehhhh. Han menade beaches men sade det som bitches. Hahaha, tyckte det var ganska kul.
 
Åkte sedan hem, bytte om till lite cowboy stil och åkte till min värdbrors lägenhet för söndag middag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0