QUESTION



Haha tack så mycket!!

För att besvara dina frågor:

1. Okej så min värdfamilj består av Ken & Carol och deras tre barn: Tyler 22 år, Chris 20 år, Jesse 15 år. Chris och Jesse bor hemma, medan Tyler bor din flickvän bara några gator bort.

Haha såklart är första mötet väldigt nervöst. Du vet inte alls vad som kommer hända. Ska ni hälsa i hand? Kramas? Vad ska ni prata om? Tusen frågor i huvudet när man kliver av planet. Min egna upplevelse var dock lite speciell. Tydligen ändrade de gaten i sista sekund så när jag landade var det ingen där. Inte riktigt någon fara för mig då jag tänker: det löser sig! Efter ett tag kom min värdpappa & Marcella och bestämde mig bara då att ge dem två stora kramar. Vi åkte till huset, jag träffade sönerna (sa bara hej) och sedan när Carol kom hem träffade jag henne.

Presenter?
Ja jag hade en hög med presenter med mig. Lets see if i can remember:
- osthyvel
- glaslykta från Orrefors
- 5x200 g marabou
- djungelvrål
- lakrits från lakritsfabrikeb (rekommenderas)
- en jättebra bok om Sverige med massa bilder
- en liten jätterolig bok i punktform med fakta om svenskar.. "Du vet att du är svensk när..."
- Sverigekeps
- grytlapp med älg

Kommer sedan inte ihåg vad resten var.

Kommer inte ihåg hur lång tid det tog innan vi kom nära. Vad jag vet är att jag från börjar var mycket närmare med min värdpappa än mamma. Sönerna har jag aldrig riktigt varit nära med. Vi brukar inte prata och jag och chris pratade första gången för någon vecka sedan. Marcella dock tog det bara en vecka.

2. Jag skulle inte vilja påstå att jag äter så onyttigt tack vare min familj men såklart är det mycket snacks och desserter. Ur aspekten att vara nyttig behöver det inte vara något problem då mataffärerna har stort utbud. Problemet är bara att hela denna upplevelsen handlar om att vara "Open-minded" och anpassa sig. En stor del av upplevelsen är maten. Jag förstår dig precis (& självklart kan du önska sådan familj i ditt brev) men lagar familjen t ex  hamburgare.. Ska man liksom inte då äta? Kan ju bli lite konstigt stämning om du förstår hur jag menar.

Ha en fantastisk dag! Kom gärna med fler frågor 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0