OH AMERICANS...

Något som är väldigt underhållande med Amerika är hur viktigt de tycker det är att peka ut att de faktiskt har rötter från Europa. Varenda gång jag säger att jag kommer från Sverige får jag först ett stort: WOW! Sedan dröjer inte det många sekunder innan de börjar: Men jag är faktiskt också 5 % Tysk, 15 % Irländsk, 30 % Native, 20 % Italiensk och 2 % Spansk. Varenda liten procentenhet är superviktig för dem. Kvittar om det är 0,1 % men är det rötter från Europa DÅ ska det fram enligt dem. Själv blir jag bara så förvirrad då och svarar tillbaka: Hur kan ni veta allt detta? Jag vet inte ens om jag är svensk?
 
Min conclusion av denna lilla text är att nästan ingen som bor i Amerika är från Amerika från början!

Kommentarer
Postat av: Cecilia

Hur är engelskan när man har varit i USA i en månad? Lär man sig mycket eller lite? Vad utvecklas mest talspråket eller skriftspråket? Några tips på hur man kan förbättra sin innan man åker dit till USA?

Vill verkligen förbättra den!

2014-01-09 @ 22:20:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0