FRÅGA 2



Hej! Åh vad kul! Vilken stat/område ska du till?

Jag skickade in mitt sista papper i ansökan mars-maj någon gång & fick min placering på skolan sista maj. Sedan blev det lite kaos från värdfamiljen. När det var 22 juli och jag visste att skolan började 7 aug hade jag fortfarande ingen familj. Väntade också på visumet efter det är skolan som utfärdar det inom Select. Fick några dagar senare ett mycket kort meddelande från familjen där de undrade varför jag inte hade hört av mig. Tydligen hade de vetat om mig sedan maj och när jag kontaktade explorius hade de fortfarande ingen aning. Så mitt besked kom lite utspritt medan jag vet andra som fick allt på samma gång.

Jag kan ju säga såhär jag hade nog tyvärr inte valt Select, om jag inte varit tvungen pga av min ålder. För det första kommer du inte kunna spela någon sport i vissa stater, T ex Kalifornien & Arizona. Sedan tycker jag att det bästa är att få en bra familj, sedan spelar det ingen roll vart man kommer. 

Såklart finns det ju en stor fördel att placeras du i Select bor du oftast i en storstad medan andra personer kan hamna i städer med några hundra invånare. Du kan ju också få High school diploma i vissa skoldistrikt.

Ha det bäst!


Kommentarer
Postat av: anonym

Tyckte det lät ganska negativt, var lite mer peppande om personen nu valt det! :) Ärlighet är bra så klart men tror det kan finnas fler fördelar också! Kram :)

2014-03-19 @ 19:35:10
Postat av: Alicia

Varför var du tvungen att välja Select på grund av din ålder? Jag fyller 18 i maj och ska eventuellt åka med explorius till hösten, behöver jag också välja select?

2014-03-23 @ 17:55:27
URL: http://thatsalisha.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0