QUESTION 3


Hej! Jag förstår precis hur du känner. Hade precis detta problemet för ett år sedan & hur ska man kunna välja när man knappt vet vad man väljer eller väljer bort?

Som tur är vet jag mycket mer nu så ska försöka guida dig. 

Jag är ju i scottsdale och jag älskar det här. Visst det var olidligt varmt när jag kom i Augusti (44 grader) men temp. går ju ner efterhand och nu älskar jag det. Kroppen vänjer ju också sig så det blir lättare! Kommer ihåg att jag var livrädd för denna värmen men att kunna gå i shorts, ha pool och se palmer överallt är så värt det.

När jag själv valde så valde jag mellan detta, Alameda och Boston. Och det jag tycker du ska välja efter är vad du vill ha men också hur modig du är. Anledningen till att jag inte åkte till Boston var att det var för likt Sverige och jag ville ha total förändring. (Det fick jag haha). Men man ska ju heller inte pressa sig att förändra allting, jag menar man är ju redan på andra sidan Atlanten. Så då kanske det är skönt att ha lite trygghet genom att bo på östkusten. Anledningen sedan att jag valde bort Alameda var att det är otroligt mycket kineser där. (Haha inget emot dem). Kände bara att jag ville ha den totala amerikanska upplevelsen. T ex en av skolorna där hade mer kineser än "vita" som säger. Sedan är san Francisco en fantastisk stad (en av mina favoriter) och en stad som man inte behöver ha bil överallt, (utan kan gå). (Bra för utbytesstudenter)

Denver vet jag inte mycket om förutom att alla här älskar det på grund av att det är så vackert och bra skidåkning. San Luis är väldigt vackert och kunde jag åkt till Kalifornien hade det varit ett alternativ.

Så för att sammanfatta mitt scottsdale. Nej, har är knappt några mormoner. Scottsdale kan vara väldigt glamoröst (kallas Beverly hills av Arizona). Finns många väldigt rika människor här, vilket innebär att vi har många "kids like that" haha i skolan. Men älskar att hänga i scottsdale pga av utbudet. Finns en miljon restauranger, mysiga platser och under helgen så är alla människor ute. Händer alltså massa grejer. Och sedan är det ju inte dåligt at Arizonas största mall ligger här också. Det enda jag saknar här är havet!

Om du är senior och åker med Select kommer du inte kunna sporta i Arizona och Kalifornien (risk att det gäller andra stater också) på grund av state law. Det finns tyvärr inget att göra mot detta så det suger lite..

Absolut! Resor finns det! Den senaste resan till Kalifornien var en sådan och det var hur bra som helst! Särskilt pga att jag åkte med min kompis som är med en annan organisation.

Nu blev detta svaret väldigt långt men jag hoppas det hjälpte lite i alla fall. Känner igen paniken du har, och alla mina vänner blev trötta på mig förra året.

Men tveka inte om du har fler frågor. Hjälper mer än gärna!

Stor Kram!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0